دوربین-png
کاسپیکلار
dorbin1

چگونه طراحی برای ساخت ، کارایی تابلوهای برق را افزایش می دهد

تابلو برق

چگونه طراحی برای ساخت ، کارایی تابلوهای برق را افزایش می دهد

صرف نظر از اینکه آیا یک تابلو برق در کنترل PLC ، رابط کاربری اپراتور یا کنترل پنوماتیک / هیدرولیکی استفاده خواهد شد ، ساده نگه داشتن طراحی می تواند عوارض تولید را کاهش دهد و حتی از مشکلات سرویس پس از نصب جلوگیری کند.

بسیاری از OEM ها و طراحان صنعتی از اصول طراحی برای ساخت (DfM) استفاده می کنند تا این ساده سازی طراحی را با بازده کلی تولید ، نیازهای نگهداری و تأثیر این ملاحظات اصلی متعادل کنند:

طراحی تابلو های برق

فضا :

اندازه محفظه میزان فضای موجود برای سیم کشی و قطعات را تعیین می کند. اگرچه مهم است که شامل هر قسمت اساسی برای کنترل عملکرد پانل باشد ، اما جستجوی راه هایی برای کاهش هرگونه شلوغی نیز باید در اولویت باشد.


قطعات مشترک :

استفاده از قطعات مشترک در کل طراحی باعث یکنواخت بودن کنترل ، برچسب زدن راحت تر به آنها می شود و می تواند صرفه اقتصادی را برای خریدهای زیاد فراهم کند.


انتخاب صحیح لوازم مصرفی :

با انتخاب صحیح لوازم مصرفی می توانید هم از جهت صرفه اقتصادی و هم در دسترس بودن این قطعات در آینده در صورت نیاز به تعمیر و … بهترین طراحی و انتخاب را داشته باشید . این مسئله به ویژه درصورت تهیه قطعه دقیق یا ارزانتر بودن نسبت به نسخه های دیگر بسیار مفید است. خریدار یا سازنده نیازی به اتلاف وقت برای جستجوی مجوز برای تعویض قطعات ندارد.


یکسان سازی:

اگر بیش از یک تابلو برق از همان صفحه تابلو در حال ساخت باشد ، ارائه اطلاعات دقیق در مورد برش های محفظه ، اندازه سوراخ ها و مکان ها روند کار را ساده می کند ، در وقت و هزینه صرفه جویی می کنید.

ساخت تابلو های برق


پانل پشتی متحرک :

پانل پشتی محفظه ، که به عنوان پایه برای همه اجزا عمل می کند ، باید قابل جابجایی باشد. سپس سازنده می تواند روی سیم کشی خارج از محفظه ، روی یک سطح صاف کار کند. این امر باعث می شود تا امنیت هر یک از اجزای سازنده راحت تر و مسیر سیم بدون دسترسی به جعبه و کاهش زمان کار آسانتر باشد. پس از انجام مسیریابی ، می توان پنل پشتی را درون جعبه انداخت و در محفظه محکم کرد.


مجرای سیم کشی :

استفاده از مجرای سیم کشی برای حفظ سیمها در جای خود و محافظت از آنها در طی مسیر مسیریابی ، به سازنده تابلو برق در هنگام ساخت کمک می کند تا مرتب بماند و پانل را تا زمانی که در سرویس است ، مرتب نگه می دارد.


ریل DIN :

از این ریل های فلزی می توان برای اتصال قطع کننده های مدار و سایر اجزا به صفحه مستقیم به صورت مستقیم و منظمی استفاده کرد. بعد از اینکه ریل به صفحه پشت پیچ شد ، سازنده می تواند اجزای سازنده را در جای خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button